Købsaftale
På grund af den nye EU-databeskyttelseslov GDPR (General Data Protection Regulation) er vores vilkår og betingelser for vores policy blevet opdateret den 10-02-2023.
1. | Bestilling | 11. |
Reklamationer |
2. |
Betaling |
12. |
Bedrageri |
3. |
Sikkerhed |
13. |
Transportskader |
4. |
kreditoplysning |
14. |
Dine personlige oplysninger |
5. |
Fragt ved leverancer |
15. | Cookies |
6. |
Levering af pakker |
16. |
Aldersgrænse |
7. |
Leveringstid |
17. | Prisgaranti på træhåndtag |
8. |
Restordre |
18. | Klageadgang |
9. |
Garanti |
19. | Generelle oplysninger |
10. | Fortrydelsesret | 20. | Div. links |
1. Bestilling:
På BAMA.dk kan du kun bestille vare via vores website. Hvis du har forespørgsler til varer, som ikke er på siden, yderligere oplysninger eller spørgsmål til eksisterende oplysninger, er du velkommen til at kontakte os på mail info@bama.dk.
På hjemmesiden vises alle priser inkl. moms. Priserne er dagspriser og kun gældende på bestillingsdagen. Der kan derfor forekomme prisændringer.
Når du handler på bama.dk indgås alle aftaler på dansk.
Hvis du ønsker at modtage en kopi af din ordrebekræftelse, skal du sende en mail til info@bama.dk.
2. Betaling
På BAMA.dk kan der betales med:
- Visa/Dankort
- Mobilpay
- Faktura (14 dage virksomheder
- Bank overførsel
Vi kan ikke tage betaling via check, EAN-nummer eller Elektronisk faktura.
BAMA.dk debiterer ikke noget gebyr ved kortkøb.
Når du gennemfører en online betaling med betalingskort, er du altid sikret mod misbrug. Du her nemlig mulighed for at afvise betalingen, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort skulle blive misbrugt på en netbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i deres betalingssystem. Dermed er du faktisk bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1.200 kr. hvis dit kort misbruges ved brug af pinkode.
Bama træprofiler benytter Golden Planet´s betalingssystem der er godkendt og certificeret af Nets og Clearhaus, til at modtage betalinger via Dankort/visakort.
Derudover modtager vi MobilePay, også via Golden Planet betalingssystem
Al kommunikation mellem Golden Planet`s betalingssystem og kortindehaveren foregår via en krypteret SSL forbindelse.
Dette sikrer at uvedkommende ikke kan se de data som udveksles. Ligeledes krypteres data der sendes mellem Golden Planet´s betalingssystem og Nets`s betalingsserver/Clearhaus betalingsserver.
Denne løsning betyder ligeledes at Bama træprofiler på ingen måde har kenskab til dine kortoplysninger, ligesom Bama træprofiler ikke kan hæve et større beløb fra din konto end du har godkendt via betalingstransaktionen.
Vælger du at bank overføre eller mobilePay. Afsendes varen først når beløbet kan ses på Bama træprofiler`s bank konto
Betalingsbetingelser for privatpersoner og virksomheder
Hovedreglen er du betaler netto kontant via kassen.
I det tilfælde du vælger bank overførsel, afsendes varen når beløbet kan ses på bama træprofiler´s bank konto.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Vedbetaling med MobilePay
”Købsbeløbet reserveres på din konto, indtil betaling sker.”
NB. Ved bankoverførsel er du ikke beskyttet af indsigelsesordningen
Vi fremsender fakturaen elektronisk til oplyste mail adresse, når varen er afsendt.
Betalingsbetingelser for virksomheder via faktura
Du indbetaler senest 14 dag efter modtagelsen ved hjælp af bank overførsel på kontonumret som står nederet på fakturaen. I de tilfælde, hvor der må fremsendes rykker, debiteres DKK 100,- i rykkergebyr. Desuden debiteres morrente på 2% pr. måned.
Vi fremsender fakturaen elektronisk til firmaet`s mail adresse. Vi kan ikke tage betaling via check, EAN-nummer eller Elektronisk faktura.
For at modtage momsfri faktura skal du opgive virksomhedens momsnummer. For at få kredit kræves det at du angiver virksomhedens momsnummer under dine oplysninger i kassen.
3. Sikkerhed
Bama træprofiler er en web-shop. Læs mere her
4. Kreditoplysning
Bama træprofiler forbeholder sig ret til at indhente kreditoplysninger på samtlige kunder, der bestilling på bama træprofiler hjemmeside. Hvis vi afslår betaling med faktura efter en kreditoplysning, kan du altid vælge betaling med kort, eller overførsel via bank.
5. Fragt ved leverancer
Vi beregner fragt efter vægt som p.t. udgør 71 kr 0-1000 g, ved levering på Privatadresse
Vi beregner fragt efter vægt som p.t. udgør 45 kr 0-500 g, ved Afhente på et afhentning sted/Pakkeboks
Kunden afgiver ordre direkte bama træprofiler i Danmark. Du vælger selv, om Dine varer skal direkte hjem i brevsprækken/postkassen ved at vælge Postnord - Privatadresse
eller om du vil Afhente på et afhentning sted/Pakkeboks, ved at vælge Postnord - Afhentning/Pakkeboks
Fragt til Grønland
Vi beregner fragt efter vægt som p.t. udgør 181,25 kr for 0-1000 g, med skib
Vi beregner fragt efter vægt som p.t. udgør 276,25 kr for 0-1000 g, med fly
(Se 6.levering af pakker/Pakker til Grønland).
Til Øvrige lande se prisen i kassen
6. Levering af pakker (glæder ikke Grønland og Færøerne)
Alle pakke – leverancer distribueres af PostNord.
Pakker til privatpersoner(MyPack)
Med dette alternativ sendes din pakke til udleveringssted i løbet af 3 hverdage, og du henter det efter at du har modtaget en advisering via SMS eller brev.
Til ikke brofaste øer er leveringstiden 4 hverdage.
Der kan opstå situationer, hvor fragtselskabet leverer til en anden pakkeshop pga. pladsproblemer.
Pakker til Grønland
Pakker til Grønland sendes hurtigst muligt pakke til udleveringssted i løbet af 3-28 hverdage (afhængig af postens forsendelsestid og slutdestination i Grønland).
7. Leveringstid
En ordre, som kommer ind før kl. 12 på en hverdag, sendes normalt dag efter, hvilket betyder at du ofte modtager bestillingen til din hjemme adresse inden for 5 hverdage.
7 A Uafhentet Pakker
Hvis du udlader at hente pakken i pakkeshop og denne sendes retur til os, skal du betale de reelle omkostninger, som fragtfirmaet pålægger os for returforsendelsen. hvis du ønsker pakke genfremsendt, skal du betale en eventuel ny leveringsomkostning.
8. Restordre
Hvis en vare er midlertidigt udsolgt restnoteres hele ordren, indtil hele ordren kan fremsendes.
9. Garanti
BAMA Træprofiler afgiver ikke selvstændig garanti for de bestilte varer, og køber opnår kun de garantier, som producenten udsteder over for Køber.
10. Fortrydelsesret:
Du har fortrydelsesret, når du handler på BAMA Træprofiler. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives at benytte udfyldning af vores returneringsformular HER. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret. Du kan også vælge at benytte standardfortrydelsesformular og sende med retur. Den finder du medsendt din ordrebekræftelse/vare og nederst i dette dokument.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Ingen fortrydelsesret for Specialordrer
Ved salg af varer, der er individuelt fremstillet eller tilpasset kunden ønske, er der kun fortrydelsesret indtil fremstillingen eller tilpasningen begynder. Typisk vil det være varer der er speciel fremstillet.
Eks. Dørhammer der har fået indgraveret navn eller lign.
Du skal derfor tjekke om ordren er korrekt, og omgående give Bama træprofiler besked, da der ikke er fortrydelsesret fra det øjeblik Bama træprofiler har begyndt fremstillingen.
Returnering
Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af varen. Ved returnering er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.
Visse varer kan i kraft af deres art ikke returneres med normal post. Dette gælder for eks. hele plader. Udgifterne for returnering af disse varer forventes højst at beløbe sig til ca. 1000 - 5000 DKK. Af hænget af mængden.
Varens stand, når du sender den retur
Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Med andre ord – du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.
Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.
For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.
Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit eget valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.
Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.
Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:
BAMA Træprofiler
Lindeengen 12
2740 Skovlunde
Danmark
Det er ikke et krav, men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken. Vedlæg derfor gerne kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer, kortnummer, bankens navn og SWIFT-Kode (fås hos banken) for bankkontoen, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. Forudgående korrespondance.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende. Ved returnering anbefaler vi at du bruge Post Danmark - ikke alternative pakke distributører. Da det gør det muligt at spore varen hvis den skulle blive væk under returforsendelse. Du bør sende varen forsvarligt emballeret - sammen med en kopi af fakturaen og skriv venligst tydeligt at du ønsker at gøre brug af fortrydelsesretten og at du derfor ønsker af få tilbagebetalt varens pris.
Erhvervskøb:
Disse returregler gælder alle varer solgt som fjernsalg til private - det gælder ikke varer solgt til virksomheder.
11. Reklamation:
Hvis der er noget galt med varen, er købet underlagt købelovens regler. Når du handler på bama.dk har du selvfølgelig 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slidtage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til BAMA Træprofiler i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Du bedes angive og på forlangende vise, hvori manglen består. Er reklamationen berettiget refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger.
Når du ønsker at reklamere over et produkt, skal det indsendes til vores adresse:
BAMA Træprofiler
Lindeengen 12
2740 Skovlunde
Danmark
OBS! Vi anbefaler, at du kontakter bama.dk for derigennem at få bekræftet, at retursagen godkendes, samt for at få tilsendt returanvisning.
Når du returnerer vare, bedes du angive følgende:
Navn
Kundenummer
Ordrenummer
Varenummer på varen du reklamerer over
Hvilken fejl, der er på varen
Brug gerne vores retur skema. Det er ikke et krav, men det letter vores sagsbehandling og minimerer ekspeditionstiden for reklamationen.
Bemærk! Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller lignende.
Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostning.
12. Bedrageri
Vi samarbejder med politiet og samtlige bedrageriforsøg politianmeldes. Bama.dk overlader al information til politiet for at hjælpe med opklaringen.
13. Transportskader
Vi påtage os ansvaret for alle skader, som kan opstå i forbindelse med transporten til vores kunder. Opdager du ved modtagelsen af din vare, at den er beskadiget, skal du straks inden for rimelig tid anmelde dette til bama.dk.
Ved returnering står kunden for transportrisikoen, så husk at pakke returvarer godt ind.
14. Sådan behandler vi dine personoplysninger
Alle personoplysninger, du giver os eller som vi modtager, når du besøger vores hjemmeside eller køber vores produkter, vil blive behandlet af os som dataansvarlig eller af vores samarbejdspartner i overensstemmelse med den gældende lovgivning om persondata og vores politik vedrørende personoplysninger.
Hvis du ønsker yderlige oplysninger om, hvordan vi håndterer dine personoplysninger, kan du mere i vores politik vedrørende personoplysning, som du finder HER.
15. Cookis
Vi bruger af rent tekniske årsager såkaldte cookies på bama.dk for at understøtte og forbedre dit besøg på vores websted.
16. Aldersgræns
Du skal være fyldt 18 år for at handle hos os. Er du under 18 år, skal du have samtykke fra en forælder eller værge, for at kunne benytte dig af vores tilbud og handle gennem bama.dk.
17. Pris garanti på Danske og Svenske træhåndtag
Det er vigtigt at du føler dig tryk når du handler hos os. Derfor har vi en prisgaranti, som gælder hele vores Danske og Svenske træhåndtag sortiment. Hvis du finder dine Danske og Svenske træhåndtag til en lavere pris hos en anden dansk net butik, får du prisforskellen tilbage. For at garantien skal være gældende, skal du kontakte os inden for 30 dage fra din indkøbsdato, produktet skal være af samme type (original) og købsvilkårene* skal være de samme.
Kontakt bama.dk, hvis du finder et produkt til lavere pris. Meddel hvilket produkt det gælder og vedhæft et link til netbutiken. Hvor du har fundet det. Hvis du allerede har bestilt hos os, betaler vi prisforskellen tilbage. Hvis du ikke har købt produktet endnu, venter du til det bliver godkendt af bama.dk, bestiller og får derefter prisforskellen betalt tilbage.
*Det skal tydeligt fremgå , at det er samme type produkt, prisen på det og hvad eventuel fragtafgift er. Produktet skal også findes på lager for bestilling.
18. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til bama.dk. hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til Center for klageløsning, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.
Nævnenes hus
Toldboden 2
8800 Viborg
Danmark
Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark. Kan du klage til EU-kommissionens online klageportal HER.
19. Generelle oplysninger
Juridisk navn: | Bama træprofiler |
Organisationsform: | Enkeltmands firma |
CVR-nr: | 27321313 |
Postardesse: | Lindeengen 12, 2740 Skovlunde |
Telefon: | +45 22 93 59 12 |
Besøgsadresse showroom: |
Willemoesgade 7. B |
Åbens tider: | Torsdag og Fredag fra 15.30 - 17.30 |
E-mailadresse: | info@bama.dk |
Forbehold for ændringer:
BAMA Træprofiler forbeholder sig ret til at ændre og opdatere de regler og betingelser, der gælder for denne website. Det er derfor vigtigt, at du løbende holder dig orienteret om der er sket ændringer.
Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 08.08.2020
20. Links:
PBS - Pengeinstitutternes Betalings Service
FDIH / Forbrugerrådet
Forbrugerstyrelsen
Forbrugerstyrelsen - med karakterbog over onlinebutikker
Forbrugerrådet
Forbrugerinformation & Forbrugerklagenævn
Datetilsynet